Spustili sme 2. ročník projektu Slovenské Vianoce

Večera na Štedrý deň, slávnostné menu na Silvestra, koláče či vína na sviatočný stôl – to všetko vieme zabezpečiť z čisto slovenských produktov. Spúšťame 2. ročník projektu Slovenské Vianoce. Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora bude nielen propagovať na Slovensku vyrobené potraviny vhodné na vianočný stôl, ale aj ich zdravotné benefity a striedmosť spotrebiteľov počas nakupovania. 

Či už tradičné vianočné dobroty našich starých mám alebo moderné trendy, ktoré prenikli do vianočnej a silvestrovskej kuchyne – zo slovenských potravín vedia spotrebitelia pripraviť slávnostné menu na akúkoľvek príležitosť a v akomkoľvek štýle. Slovenskí potravinári sú preto pripravení aj počas decembra ponúknuť zákazníkom overenú kvalitu a dostatok domácich potravín vhodných práve na vianočný stôl. Zabezpečenie plynulej výroby potravín je pre nich prioritou aj v predvianočnom období. 

„Počas najbližších dní až do Vianoc budeme oveľa viac hovoriť o prínose slovenských potravín. Nebudeme propagovať značky, ale význam našich potravín na organizmus, ekonomiku krajiny a vzhľad životného prostredia. Budeme motivovať, aby ľudia pripravili slávnostné menu práve zo slovenského mäsa, zeleniny, ovocia, múky, cukru. Slovenské jablká majú nezameniteľnú chuť. Slovenské vína zbierajú v zahraničí medailu za medailou. Pravý slovenský med patrí medzi najkvalitnejšie medy vo svete. To najlepšie máme doma, stačí po nich siahnuť v obchode, u domáceho výrobcu,“ hovorí predseda Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory Emil Macho. 

Projekt Slovenské Vianoce bude Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora aj v tomto roku realizovať prostredníctvom jej vlastných sociálnych sietí (Facebook Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora a Slovenské sú najlepšie). Príspevky môžu užívatelia nájsť aj cez hashtag #slovenskevianoce2021. Okrem zaujímavostí o výrobe danej potraviny a jej účinkoch na ľudský organizmus budú pre spotrebiteľov pripravené aj viaceré súťaže o balíčky slovenských potravín či vouchre na ochutnávku vín.

Popri propagácii slovenských potravín určených na vianočný a novoročný stôl sa projekt v tomto roku zameria aj na stupňujúci sa problém nákupného plytvania. Štatistiky hovoria, že len v EÚ sa ročne vyhodí do koša takmer 89 miliónov ton potravín. Slováci sa na týchto štatistikách podieľajú 35 až 168 kg na osobu a rok. Aj počas Vianoc je preto nutné hovoriť o tom, aby sme nakupovali striedmo a zbytočne nepodľahli nákupnej potravinovej horúčke. 
 

 

Partneri

Visegrad Fund UniCredit banka ČSOB banka Slovenský cukrovarnícky spolok Združenie výrobcov liehu a liehovín na Slovensku Agrokomplex-výstavníctvo-Nitra-š.p. Národná sústava povolaní Agropoistenie Združenie pestovateľov obilnín (ZPO) PoľnoInfo - aktuálny pohľad na agrosektor Komoditná burza Bratislava Národné poľnohospodárske a potravinárske centrum CAC Finance Internetový sprievodca trhom práce GRANDEN